Home> Onderwijs> Thema's> Genezing

Genezing

Lees hier meer over: Wil God iedereen genezen? Waarom geneest niet iedereen? Is er een stappenplan naar genezing?

De prijs voor jouw genezing is al betaald

Jesaja 53:4 Voorwaar, onze ziekten heeft Hij op Zich genomen, ons leed heeft Hij gedragen. Wij hielden Hem echter voor een geplaagde, door god geslagen en verdrukt. 5 Maar Hij is om onze overtredingen verwond, om onze ongerechtigheden verbrijzeld. De straf die ons de vrede aanbrengt, was op Hem, en door Zijn striemen is er voor ons genezing gekomen. 10 Maar het behaagde de HEEERE Hem te verbrijzelen, hij heeft Hem ziek gemaakt.

Hier zegt de Bijbel dat Jezus niet alleen voor onze zonden en ongerechtigheden gestorven is, maar dat Jezus ook stierf voor onze genezing. Hij nam ook onze ziekten op zich. Hij heeft ons leed gedragen. Sommige mensen beweren dat dit alleen geestelijk is en niet lichamelijk. Het Evangelie van Mattheüs past deze tekst echter rechtstreeks toe op fysieke genezing

Mattheus 8:16 Toen het nu avond geworden was, brachten ze velen die door demonen bezeten waren, bij Hem, en Hij dreef de boze geesten uit met een enkel woord, en Hij genas allen die er slecht aan toe waren, 17zodat vervuld werd wat gesproken was door de profeet Jesaja toe hij zei: Hij heeft onze zwakheden op Zich genomen, en onze ziekten gedragen.

Na de opstanding van Jezus schrijft Petrus als feit dat wij door Zijn striemen zijn genezen.

1 Petrus 2:24 Die Zelf onze zonden in Zijn lichaam gedragen heeft op het hout, opdat wij, voor de zonden dood, voor de gerechtigheid zouden leven. Door Zijn striemen bent u genezen.

Deze tekst zegt niet dat we gaan genezen maar dat we zijn genezen. Het is al gebeurd. De prijs is al betaald. Wij mogen nu leren om dat gewoon te ontvangen, net als vergeving. Wanneer je beseft dat Jezus de prijs al betaald heeft, is het logisch dat Hij vandaag iedereen wil genezen. De prijs is namelijk al betaald. Jezus heeft onze ziekten gedragen en alles wat Hij gedragen heeft, hoef jij niet meer te dragen. Alles waar Hij de prijs voor heeft betaald, hoef jij niet meer voor te betalen.

Gratis boek Jezus aanraken

Wil jij nog meer onderwijs over genezing? Bestel dan hier het gratis boek ‘Jezus Aanraken’ met de 7 stappen naar genezing.

Stierf Jezus om onze ziektes te genezen?

Hoe zit het met Jesaja 53: ‘door Zijn striemen zijn wij genezen'? Bracht Jezus Zijn offer ook fysieke genezing, of alleen vergeving van zonden? Het antwoord op deze vraag bepaalt of God ALTIJD, OVERAL, IEDEREEN, wil genezen, of dat God soeverein bepaald of Hij wel of niet geneest. In deze uitzending gaan we hier diep op in!

Is het mogelijk dat iederéén geneest!?

In deze video behandelt Tom de Wal in Voice of Faith de vraag: ‘is het mogelijk dat iedereen geneest?

Een stappenplan naar genezing!?

Vanavond deelt Tom bij Voice of Faith over genezing na aanleiding van zijn nieuwe boek ‘Jezus aanraken’. Tom beantwoord de vraag: kan iedereen genezing ontvangen? Wil je dit boek GRATIS bestellen? Dat kan in de Frontrunners webshop.

Sabine Noordzij – Genezen van spiertrilligen/krampen

Door het boek Jezus Aanraken kreeg ik niet alleen weer hoop, maar het bouwde ontzettend veel geloof. Ik had mij voorgenomen in geloof te gaan staan dat het weer mogelijk werd dat ik weer zou kunnen gaan sporten. Toen ik net begon met lezen ontving ik al genezing en elke keer dat ik het boek las werd dat steeds meer en meer. Er gingen deuren voor mij open, waardoor ik erachter kwam dat mijn schildklier (die toen een lichte afwijking had) ook nog wel eens voor meer problemen zou kunnen zorgen (zoals vermoeidheid). Samen met een lieve vrouw van God heb ik hiervoor gebeden en stonden wij in geloof voor genezing. Kort daarna heb ik mij laten nakijken d.m.v. bloedonderzoek en de uitslag was geweldig. Mijn vitamine D waardes zijn goed en ik heb een goed functionerende gezonde schildklier! Mijn spiertrillingen/krampen zijn weg en ook ben ik weer begonnen met sporten. Ik ben God zo dankbaar Hij is echt goed! Ik beveel dit boek echt aan voor iedereen om te lezen, omdat het echt je geloof bouwt. Het boek is gevuld met Bijbelteksten en proclamatieteksten voor genezing en een gezond leven die je over jezelf kunt uitspreken in Jezus Naam.

Sabine Noordzij

Jes 53:4-5

Voorwaar, onze ziekten heeft Híj op Zich genomen, en door Zijn striemen is er voor ons genezing gekomen.

Terug naar de 100%

In november 2016 had ik een bijzondere ervaring die mijn kijk op genezing heeft veranderd en mijn passie voor genezing heeft aangevuurd. Daarvoor was ik al intensief bezig met genezing, maar deze ervaring heeft mijn verlangen naar genezing nog groter gemaakt. Het is een normale zonnige dag als ik in mijn auto zit en onderweg ben naar het huis van mijn ouders. Het is een route die ik al duizenden keren heb gereden in mijn leven. Deze weg fietste ik als tiener jarenlang naar mijn middelbare school of naar de sportclub. De meeste van die ritten kan ik me niet meer herinneren, maar deze rit zal ik nooit vergeten. Terwijl ik op een dijk door een klein dorpje rijd, gebeurt er vlak voor mij ineens een ongeluk. Een auto klapt bovenop een andere auto. Ik rijd als eerste achter deze auto’s en ben dus de eerste die stopt en uitstapt. Vijf mensen zitten in de twee auto’s en alle vijf zijn zij er ernstig aan toe. Sterker nog, alle vijf moeten gereanimeerd worden. Omdat ik als eerste aanwezig ben, begin ik als eerste één persoon te reanimeren. De andere vier blijven liggen zonder hulp. Gelukkig komen er steeds meer mensen aan. Helaas stopt niet iedereen; sommige mensen negeren de situatie en lopen of rijden gewoon door.
Alle vijf de slachtoffer zijn weer volledig bij kennis
Andere mensen stoppen gelukkig wel en ook zij beginnen hulp te verlenen en te reanimeren. Nu zitten we in een bizarre situatie waar vijf mensen tegelijkertijd gereanimeerd worden. Een voorbijganger belt de hulpdiensten en meerdere ambulances zijn met grote spoed onderweg. In de verte horen we de eerste ambulance naderen en twee minuten later is deze aanwezig. Dan gebeurt er iets aparts. Op het moment dat de ambulance arriveert, zijn alle vijf de slachtoffers weer bij kennis en volledig hersteld.
Op het moment dat alle vijf de mensen weer gezond zijn, schrik ik wakker. Ik besef me dat het een droom is. Ik besef me ineens ook weer dat ik niet thuis ben, maar in Amerika. Ik ben in Amerika om in een reeks genezingsdiensten te spreken. Op het moment dat ik weet dat het een droom is, weet ik ook dat het geen ‘gewone’ droom is. De droom is zo levensecht, zo gedetailleerd, zo realistisch. Bovendien herinner ik me de droom zo kraakhelder. Ik vraag aan God: ‘Heer, is deze droom van U?’ Glashelder hoor ik Gods stem: ‘Zoek uit hoeveel mensen een reanimatie overleven.’ Wat een rare opdracht, denk ik bij mijzelf. Ik ga rechtop in bed zitten en pak mijn telefoon van het nachtkastje. Ik zie nu dat het zes uur ’s morgens is. Ik open mijn internet browser en typ letterlijk in de Google zoekbalk: ‘hoeveel mensen overleven een reanimatie?’
‘Jezus genas iedereen en daar wil ik Mijn kerk ook naar toe hebben.’
Ik klik de eerste site aan die in beeld komt en groot verschijnt er op mijn scherm: ‘slechts één op de vijf mensen overleeft een reanimatie.’ Ik leg mijn hoofd weer neer op het kussen. Ik vraag me af wat dit betekent. In mijn droom overleefden vijf van de vijf mensen de reanimatie. Op dat moment begint God weer tot mij te spreken en vertelt mij dat Hij de standaard in de kerk wil verhogen. God zei: ‘een groot deel van Mijn kerk heeft een één op de vijf mentaliteit, terwijl Mijn standaard vijf van de vijf is.’ Een heel gesprek met God volgt en zin na zin schrijf ik op. God spreekt tot mij over het leven van Jezus. ‘Jezus genas iedereen en daar wil ik Mijn kerk ook naar toe hebben.’

Gods standaard is 100%
Terwijl ik op mijn bed lig, blijft God spreken: ‘Tom, mijn standaard is 100%. Kijk naar de drie gelijkenissen in Lukas 15.’ Ik pak mijn Bijbel en ga lezen. In Lukas 15 vertelt Jezus drie hele bekende gelijkenissen met allemaal hetzelfde thema, namelijk het herstel van het verlorene. Hij vertelt de gelijkenis van het verloren schaap, de verloren penning en de verloren zoon. De herder laat 99 schapen achter om er één te vinden, de vrouw met 10 geldstukken maakt het hele huis schoon om één verloren geldstuk te vinden. En de verloren zoon laat al het oude achter zich om weer tot de vader te komen waar hij volledig hersteld wordt in alles wat de vader heeft. Ik besef me dat God volledig herstel wil. Hij was niet tevreden met 99 schapen, 9 penningen of 1 zoon die thuis is. Of er nu 1% (1 schaap), 10% (1 geldstuk) of 50% (1 zoon) verloren is, God wil alles herstellen naar 100%. Wij zouden misschien tevreden zijn met 99 van de 100 schapen, maar de Vader is dat niet.