Home> Onderwijs> Thema's> Geloof

Geloof

Lees hier meer over geloof als Gods betaalmiddel, hoe wij kunnen leven uit geloof, de Faith School en het gratis boek ‘Geloof voor het onmogelijke’

Alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft

Alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft.’ Deze uitspraak van Jezus uit Markus 9 heeft mijn leven compleet veranderd. Toen ik dat las, zette ik mijn hart erop om te ontdekken wat geloof is en hoe geloof werkt. Ik heb ervaren dat wat Jezus zegt in Markus 9 waarheid is! Ik heb het onmogelijke mogelijk zien worden. Ik heb zieken bovennatuurlijk zien genezen; mensen met uitgezaaide kanker werden onmiddellijk genezen, blinden konden weer zien, doven konden weer horen en kreupelen weer lopen!

Markus 9:23[…] Als u kunt geloven, alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft.

Gratis boek over Geloof voor het onmogelijke

Wil jij antwoord op de volgende vragen: Wat doet geloof? Waarom vraagt God geloof? Wat is Bijbels geloof? Hoe krijg je geloof? Hoe gebruik je geloof? Dit en nog veel meer ontdek je in Toms gratis boek ‘Geloof voor het onmogelijke.’

Geloofsonderwijs

Hoe wandel ik in de gave van geloof? Hoe gebruik ik geloof? Hoe krijg ik geloof? Hoe zorgt ik dat mijn geloof effectief en krachtig is? Krijg antwoord op al deze vragen in de Faith school! In 19 video’s duikt Tom de diepte in over het allerbelangrijkste thema voor iedere wedergeboren christen: geloof! In de video’s zet Tom krachtig onderwijs neer over dit belangrijke thema en maakt hij het onderwijs praktisch zodat jij het meteen kunt toepassen in je leven!

Geloof is Gods betaalmiddel

Hebreeën 11:6 Zonder geloof is het echter onmogelijk God te behagen. Want wie tot God komt, moet geloven dat Hij is, en dat Hij beloont wie Hem zoeken. Als we met God willen wandelen en willen ontvangen van Hem, zullen we God moeten geloven. Om van God te ontvangen, hebben we geloof nodig (Hebr. 6:12). Je zou daarom kunnen zeggen dat geloof het betaalmiddel van Gods Koninkrijk is. Geloof is Gods valuta. Een valuta is een officieel geldig betaalmiddel in een land of regio. Als je wilt samenwerken met een Amerikaans bedrijf, heb je dollars nodig. Als je in Engeland iets wilt verkrijgen, heb je ponden nodig. Als je in Nederland iets wilt hebben, heb je euro’s nodig. Als je met God wilt samenwerken of iets van God wilt ontvangen, moet je met hemelse valuta komen, namelijk geloof!

Als we met God willen wandelen en willen ontvangen van Hem, zullen we God moeten geloven. Om van God te ontvangen, hebben we geloof nodig (Hebr. 6:12). Je zou daarom kunnen zeggen dat geloof het betaalmiddel van Gods Koninkrijk is. Geloof is Gods valuta. Een valuta is een officieel geldig betaalmiddel in een land of regio. Als je wilt samenwerken met een Amerikaans bedrijf, heb je dollars nodig. Als je in Engeland iets wilt verkrijgen, heb je ponden nodig. Als je in Nederland iets wilt hebben, heb je euro’s nodig. Als je met God wilt samenwerken of iets van God wilt ontvangen, moet je met hemelse valuta komen, namelijk geloof! Romeinen 1:17 Want de gerechtigheid van God wordt daarin geopenbaard uit geloof tot geloof, zoals geschreven is: Maar de rechtvaardige zal uit het geloof leven. Met andere woorden: door geloof heb jij je wedergeboorte en rechtvaardiging ontvangen en nu mag je datzelfde geloof gaan gebruiken om al het andere te ontvangen wat God voor jou heeft. Vanaf het moment dat we wedergeboren worden, is het dus de bedoeling dat we ons hele leven gaan leven uit geloof en niet langer op basis van wat onze natuurlijke zintuigen en omstandigheden ons vertellen.

Hebr 11:1 (NBG)

Het geloof nu is de zekerheid van de dingen, die men hoopt, en het bewijs van de dingen, die men niet ziet.

Geloof voor het onmogelijke

Wil jij antwoord op de volgende vragen: Wat doet geloof? Waarom vraagt God geloof? Wat is Bijbels geloof? Hoe krijg je geloof? Hoe gebruik je geloof? Dit en nog veel meer ontdek je in Toms gratis boek ‘Geloof voor het onmogelijke.’